Köpvillkor
Både företag och privatpersoner är välkomna att handla hos oss.
OBS! Alla priser i butiken är angivna ex.moms.
Hur du handlar;
Du kan handla som gäst. Vill du öppna konto gör du det i samband med beställning i kassan.
Olika betalningsalternativ;
I kassan väljer du hur du tänker betala din order:
1)
Företagskunder, faktura 30 dagar. Kreditkontroll kan komma att utföras.
Om kund är ny brukar vi ta det genom Svea Ekonomi första en-två
gångerna. Då görs en automatisk kreditkontroll. Eftersom Svea Ekonomi
inte accepterar föreningar, stiftelser och offentliga verksamheter gör
vi i dessa fall en individuell prövning beroende på inköpsvärde mm.
2) Swish. Du betalar enkelt och snabbt. Kvitto läggs i paketet tillsammans med dina varor
3) Banköverföring, kortbetalning, eller faktura 15 dagar via Paysons SSL secure checkout. Väljer du faktura görs en kreditkontroll. Vid kortbetalning eller direktöverföring görs ingen kreditkontroll
Fraktkostnad;
Om
leverans sker i Sverige gäller fraktfritt vid order över 800 kr ex.moms
(1 000 kr ink.moms), annars fast frakt 79 kr ex.moms (99 kr ink.moms).
Vissa undantag för skrymmande gods. Om leverans sker utom Sverige, vg
kontakta oss för fraktuppgift. För Finland gäller andra villkor.
-
Leveranstid;
Produkter i lager skickas normalt inom 24 timmar.
Produkter ej i lager skickas normalt inom två veckor. Vi kontaktar dig snarast ifall något är restat.
(Vi har ca 97-98% av vårt sortimentet konstant på lager.).
--
Leveranssätt;
Som standard skickas beställningen till ditt närmaste DHL Servicepoint.
Du
får sms-avisering när paketet finns för avhämtning och du hämtar det
själv när du har tid. Vid skrymmande paket dvs.kolli tyngre än 20kg
och/eller kollit är längre än 150cm, skickar vi som gods med
sms-avisering där du själv kommer överens med fraktbolaget om
leveransdag eller att du själv hämtar hos närmaste DHL-terminal.
Önskar
du företagspaket (ej för privatpersoner), dvs. att leverans sker till
företaget så ange detta under info i kassan - men då måste det finnas
folk under dagtid som kan ta emot paketet. Om leveransförsöket
misslyckas fakturera DHL en avgift vilken vi fakturerar kunden.
Reklamation;
Reklamationsrätten
är för företagskund enligt köplagen och för privatkund enligt
konsumentköplagen. För att en reklamation
skall godkännas ska felet ha funnits vid leveransen och ej uppkommit
till följd av oaktsamhet eller oförsiktigt användande. Om kund vill
reklamera varan ska denne maila till info@skvissen.se och ange sitt
namn, ordernummer och beskriva vad som är fel med varan. Efter att
Skvissen snarast har behandlat ärendet och godkänt reklamationen kan
kund skicka den reklamerade varan tillbaka till Skvissen AB, Fibergatan 3, 267 73 Billesholm, Sverige. Samtliga
fraktkostnader förenade med en reklamation, vare sig det är
fraktkostnad tillbaka till Skvissen och fraktkostnad av ny
vara/reparerad vara tillbaka till Kunden, står Skvissen AB. Skvissen
kommer överens med kunden om
Utebliven vara;
Om
Kund, efter mottagandet av sin försändelse, finner att någon vara
saknas som Kund beställt, ska Kund snarast meddela detta till
info@skvissen.se. Skvissen AB åtar sig då att snarast och på egen
kostnad, skicka den uteblivna varan till Kunden i efterhand.
Ångerrätt;
Vid köp av varor på den här webbplatsen (www.skvissen.se) gäller alltid 14 dagars ångerrätt i
enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att
Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela detta inom 14 dagar
från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan
(ångerfristen).
Om
Kunden vill ångra ett köp som gjorts via den här webbplatsen
(www.skvissen.se) ska Kunden,
innan ångerfristen löpt ut, skicka ett e-mail till info@skvissen.se där
Kunden tydligt anger att denne ångrar hela eller delar av köpet med
angivande av sitt namn och ordernummer. Kunden får direkt ett
bekräftelsemail och därefter kan Kunden skicka de varor Kunden ångrat
till Skvissen AB, Fibergatan 3, 26773 Billesholm, Sverige.
Säljaren betalar snarast tillbaka beloppet,
dock senast inom 14 dagar från och med det datum Kundens meddelande om
utövande av ångerrätten mottogs. Säljaren får dock vänta med
återbetalningen tills Säljaren tagit emot varan eller Kunden har visat
att varan har sänts tillbaka, t.ex. genom ett inlämningskvitto.
Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ
som Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det
finns hinder för sådan återbetalning.
När Kunden ångrar sitt köp betalas
det belopp som Kunden betalat för varan tillbaka till Kunden, inklusive
leveranskostnader. Vid retur av del av
order återbetalas leveranskostnaden inte.
Vid utövande av ångerrätten betalar Kunden returfrakten, om inte annat
anges. Kunden ansvarar för varans skick efter det att Kunden har
mottagit varan, samt under returfrakten. Kundens ansvar upphör när Skvissen AB
har mottagit returen. Kunden ska spara inlämningskvitto på returen.
Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande
om utövande av ångerrätt lämnades till Skvissen. Varan ska skickas väl
emballerad, i fint skick och i originalkartong.
Störningar;
För ej avhämtade paket betalar Kunden en avgift om 300 exkl.moms.
Vid försenad betalning av faktura debiteras dröjsmålsränta 19%
samt påminnelseavgift om 50 kr exkl.moms. Betalar Kunden fortfarande inte skickas inkassokrav och ev.KF.
Information om GDPR hittar du HÄR
- - -
Domänen www.skvissen.se ägs och drivs av: Skvissen AB, Fibergatan 3, 267 73 Billesholm.
Swish nr:123 472 95 88
Bankgiro nr: 451-1242
VAT nr: SE556200318501
Org.nr: 556200-3185
- - -